października 16, 2021

Czas oczekiwania na dziecko - skup się na sobie i na swoich potrzebach póki masz taką możliwość.

     Pomysł na wpis zrodził się w mojej głowie właściwie zanim jeszcze na poważnie podjęłam decyzję o założeniu bloga parentingowego. Jestem zwolenniczką wszelkiego rodzaju list i planowania, a karteczki 'to do' to moja specjalność. Uwielbiam organizować czas, jestem w tym naprawdę dobra. Bez planu działam bardzo chaotycznie i zapominam o większości spraw do załatwienia. Zapisuję nie tylko obowiązki ale również drobne przyjemności czy pomysły na obiad bądź prezent gwiazdkowy. W dzisiejszym poście przygotowałam wykaz zadań do zrealizowania, nad którymi warto się pochylić. 

  • nadrobienie książkowych zaległości, nie tylko tych parentingowych

Jeśli tak jak ja lubisz czytać książki ale zwyczajnie brakowało Ci na to dotychczas czasu, to jest ten moment!  Zrób przegląd swoich domowych zbiorów - zdziwisz się czego tam nie ma. Przeczytane książki możesz sprzedać i kupić nowe bądź wymienić na portalu społecznościowym lub olx - niech posłużą komuś innemu. Zorganizuj sobie niespieszne wyjście do  biblioteki miejskiej i przejrzyj książkowe nowości w sieci. 

  • usystematyzowanie wspomnień
Zbierasz bilety i wejściówki do muzeum kiedy Jesteś w podróży? A może kupujesz pocztówki lub magnesy z odwiedzonych przez Ciebie miejsc? Ja uwielbiam gromadzić wspomnienia ale nigdy nie mam czasu na ich organizację, wrzucam wszystko do jednego kartonu i tak sobie leży i czeka nie wiadomo na co. W najbliższym czasie zamierzam przysiąść do tematu, zajrzeć do tego misz-maszu i zrobić selekcję. Może jakiś album DIY?

  • Stworzenie playlist na różne okazje
Dawniej nie słuchałam tak często muzyki, no może oprócz okresu kiedy byłam zbuntowaną nastolatką z słuchawkami w uszach i z emo-grzywką. Teraz nie wyobrażam sobie gotowania bez melancholijnych dźwięków meloradia lub sprzątania bez eskowych przebojów, które sprawiają, że robota idzie jakby szybciej? Przygotowanie playlisty ulubionych utworów na spacer, do domowego SPA czy do samochodu na dłuższą podróż to naprawdę super sprawa. Polecam również szpitalną playlistę, serio mi to bardzo pomogło, kiedy trafiłam na kilka dni na obserwację, a na łóżku obok miałam chrapiącą koleżankę. 

  • Czas na hobby
Każda z nas ma jakąś pasję. Warto ją pielęgnować - jeśli oczywiście stan zdrowia i fakt, że Jesteś w ciąży na to pozwalają warto właśnie teraz znaleźć na to czas. Moją drugą miłością poza rodziną są kwiaty. Kocham rośliny doniczkowe, jestem w stanie obudzona w nocy wymienić z pamięci wszystkie nazwy kwiatów znajdujące się na moich parapetach w odpowiedniej kolejności, przesadzam rozsadzam i fotografuję każdy nowy liść, ba! ja je nawet liczę. 

  • urozmaicenie diety i weryfikacja dotychczasowych nawyków żywieniowych
Dieta przyszłej mamy musi być szczególnie zbilansowana, w końcu w naszym brzuchu mieszka mały głodomór, któremu musimy dostarczyć codzienną porcję witamin i minerałów, a także odpowiednią kaloryczność. Żeby mieć pogląd na swoje dotychczasowe menu warto przez kilka dni rozpisywać sobie wszystkie zjedzone posiłki. Wtedy łatwiej zweryfikować czy nasz jadłospis jest w porządku, czy jest dostatecznie urozmaicony i czy dostarcza nam wszystkiego czego nasz organizm potrzebuje. Może poeksperymentujesz w kuchni? Zaczniesz przygotowywać dla siebie i swojej rodziny koktajle owocowo-warzywne?

  • spacery

Aktywność fizyczna w ciąży jest równie ważna co zbilansowana dieta czy regeneracja organizmu, a na krótki spacer pozwolić sobie może większość przyszłych mam chociażby miałaby to być baaaardzo powolna wycieczka do najbliższego supermarketu po makaron. Jeśli stan zdrowia pozwala i lekarz nie widzi przeciwwskazań warto zarezerwować sobie kilkadziesiąt minut dziennie lub kilka razy w tygodniu. Jesienne spacery są szczególnie urokliwe no i to ukołysanie maluszka w brzuchu do snu - mój Ignacy tylko wtedy jest spokojny.  

  • spotkania z przyjaciółmi, odnowienie starych znajomości

i nie, nie mam na myśli tutaj urządzania hucznego baby shower, a zwyczajny wypad na kawę czy po prostu wymiana kilku wiadomości mailowych. W zabieganym świecie nie zawsze pamiętamy o swoich bliskich, nieplanowo zrywamy kontakty 'bo tak jakoś wyszło'. Odezwij się pierwsza, to nic nie kosztuje. 

A jak Twoje 'skupienie się na sobie' w tym wyjątkowym czasie?

CZĘŚĆ DRUGA WPISU KLIK

pozdrawiam,
#matka

14 komentarzy:

  1. Warto organizować swój czas i dzięki temu człowiekowi trochę łatwiej się żyje :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z pewnością powinno się w tym czasie myśleć o sobie najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, warto wykorzystać ten czas bo ucieka, oj ucieka bardzo szybko.

      Usuń
  3. Piąteczka- też bardzo lubię mieć wszystko zaplanowane;)
    Karteczek nie robię, wszystkie swoje plany, zapisuje w głowie, a że nieczęsto mi sie udaje je zrealizować, to już inna sprawa ;)
    Pozdrawiam i dziękuje za obserwacje

    OdpowiedzUsuń
  4. Ania z Zielonego Wzgórza10/16/2021 11:17:00 PM

    Podziwiam, ja nie potrafię się zorganizować :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pracujesz z kalenadrzem/planerem? On ułatwia wiele :)

      Usuń
  5. Ja w drugiej ciąży tej udanej, to po prostu dużo leżałam i odpoczywałam. Czytałam książki poradnikowe, ale no życie pokazało że nie były wcale potrzebne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe też się nad tym zastanawiam, niemniej jednak czytuję :P
      Odpoczynek jest równie ważny.

      Usuń
  6. Wspaniały post, cieszę się, że dzielisz się z kobietami wiedzą na temat jak dbać o siebie w błogosławionym stanie ciąży :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wychodzę z takiego samego założenia, tylko tak jestem w stanie zapanować nad swoim życiem - bez planu, nie działam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny post, chętnie podeślę mojej cioci która jest w ciąży. Dla mnie to zdecydowanie jeszcze nie jest czas na dziecko, nie byłabym w stanie tak bardzo zmienić swojego życia :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © hasztagmatka , Blogger